25 Νοε 2017

Μια επίδοση της Μάντσεστερ που «ντροπιάζει» ολόκληρο το ιταλικό ποδόσφαιρο

Τα λεφτά στα ταμεία δεν έρχονται μόνο από τους τίτλους αλλά κυρίως από τις συμφωνίες και ενίοτε τις συγκυρίες.

Μην ξεχνάμε πως πέρσι η Γιουβέντους έχασε το Champions League και τελικά έβγαλε περισσότερα (μέσω της διοργάνωσης) σε σχέση με τη Ρεάλ που το κατέκτησε. Η Γιούβε μπορεί να οδηγεί με διαφορά τις ιταλικές ομάδες και στο οικονομικό μοντέλο αλλά όλοι τους βγάζουν το καπέλο στους Αγγλους που έχουν κάνει τα διαφημιστικά έσοδα τη δεύτερη φύση τους. Είναι οι απόλυτοι μάγοι του μάρκετινγκ!

Η κεντρική διαφήμιση, όπως λέγεται, του χορηγού της φανέλας της κάθε ομάδας είναι ο μεγαλύτερος κράχτης για έναν ποδοσφαιρικό σύλλογο. Εκεί ρίχνεται το βάρος. Ξέρετε πόσα χρήματα μαζεύουν στο σύνολό τους οι 20 ομάδες της Πρέμιερ Λιγκ; Λίγο-πολύ 300 εκατ. ευρώ. Και μιλάμε για ένα ετήσιο ποσό.

Την ίδια ώρα, όπως κατηφορίζουμε από το νησί, οι 18 ομάδες της Γερμανίας συγκεντρώνουν 112 εκατ. ευρώ, οι 20 ομάδες της Ισπανίας 91 εκατ. ευρώ, ενώ οι 20 ομάδες της Γαλλίας φτάνουν τα 77 εκατ. ευρώ. Λείπει κάποιο μεγάλο πρωτάθλημα;

Δε θέλει και τόση σκέψη...


Η Ιταλία βρίσκεται στην 5η θέση, πίσω ακόμη και από τους Γάλλους που ούτε Γιούβε έχουν, ούτε ντέρμπι Μίλαν-Ιντερ ή Λάτσιο-Ρόμα. Οι Ιταλοί με τις 20 ομάδες τους μαζεύουν 68 εκατ. ευρώ. Το νούμερο δεν ακούγεται μικρό. Είναι.

Αρκεί ν’ αναλογιστεί κανείς πως μόνη της η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, η ακριβότερη φανέλα του πλανήτης δηλαδή, εισπράττει 59 εκατ. ευρώ. Μόλις 9 εκατ. ευρώ λιγότερα απ’ ό,τι ένα ολόκληρο πρωτάθλημα που κάποτε ήταν πόλης έλξης για κάθε ποδοσφαιριστή.

Το μεγαλύτερο μειονέκτημα που δημιουργείται σε τέτοιες περιπτώσεις δεν είναι αν κάποια διοίκηση κονομάει περισσότερα από μία άλλη. Το ουσιαστικό πρόβλημα είναι πως μια διοίκηση μπορεί να προσφέρει ένα συμβόλαιο που μια άλλη διοίκηση δεν μπορεί καν να το σκεφτεί γιατί έχει απορρίψει ακόμη και την ιδέα. Και στην παραπάνω σύντομη ανάλυση, δεν έχουν μπει καν τα τηλεοπτικά δικαιώματα ή τα έσοδα από τα εισιτήρια/διαρκείας...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου