Σάββατο, 25 Νοεμβρίου 2017

Μια ανάλυση για το σήμα της Γιουβέντους που τρελαίνει τον οπαδό αλλά και μια εικόνα που τον κάνει να το δει με διαφορετική ματιά

Βασισμένη στις αρχές της εμπιστοσύνης, της αποφασιστικότητας και της ασυμβίβαστης αυτοπεποίθησης της, η Γιουβέντους δημιούργησε ένα επαναστατικό σχέδιο ανάπτυξης.

Αφιέρωμα | Γιουβέντους

Ενα σχέδιο το οποίο ξεκίνησε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης «Black and White and More», πριν περίπου ένα χρόνο, και υποστηρίζεται από μια νέα στρατηγική για το brand και την ταυτότητα της.

Η Γιουβέντους στοχεύει στο να εξαπλώσει την ουσία της σε νέες εμπειρίες, οι οποίες μπορούν να προσελκύσουν τον ποδοσφαιρόφιλο και παράλληλα να ενδιαφέρουν και τους λάτρεις της ψυχαγωγίας που είναι μακριά από το ποδόσφαιρο. Το νέο σήμα είναι εικονικό και παγκόσμιο.



Είναι αρκετά τολμηρό για να κάνει ένα statement, αλλά αρκετά ευέλικτο για να εμφανιστεί μαζί με ένα ευρύ φάσμα νέων εμπειριών, στο γήπεδο και όχι μόνο. Αφήνοντας ανέγγιχτες τις ασπρόμαυρες ρίγες, η Γιουβέντους φέρνει τη περίφημη κληρονομιά και το πνεύμα μιας εκ των κορυφαίων ιταλικών ομάδων, σε νέα ακροατήρια και όχι μόνο στους φανατικούς οπαδούς.

Θυμίζουμε πως η νέα ταυτότητα, η οποία παρουσιάστηκε στο Μιλάνο στις 16 Ιανουαρίου 2017, ήταν το πρώτο από πολλά δυνατά και γεμάτα ζωντάνια events της Γιουβέντους που έγιναν και θα γίνουν. Η νέα ταυτότητα ακολουθεί την ομάδα στις μελλοντικές ψηφιακές, κοινωνικές και εμπορικές εμπειρίες για τους πιστούς οπαδούς, τους λάτρεις του ποδοσφαίρου, τους επιχειρηματικούς εταίρους, τους λάτρεις της ψυχαγωγίας.


Ενα παγκόσμιο σύμβολο με ιταλικό στυλ
Η κίνηση της Γιουβέντους είναι πρωτοφανής καθώς στόχος της είναι να μην αναγνωρίζεται μόνο από την επίδοση της στο γήπεδο αλλά ως ένα παγκόσμιο σύμβολο για την επιμονή, την φιλοδοξία και το απαράμιλλο ιταλικό στυλ.

Ο μετασχηματισμός του σήματος περιλαμβάνει επίσης μια ολοκαίνουργια οπτική ταυτότητα. Το αποτέλεσμα μιας τολμηρής και ασυμβίβαστης προσέγγισης, η νέα οπτική ταυτότητα μετατρέπει το παραδοσιακό στυλ του σπορ και αναδεικνύει μια νέα διαδρομή, μια νέα προσέγγιση.



Πρόκειται για ένα εικονικό, απλό σχέδιο με κεντρικές γραμμές και σίγουρα θα κλέψει την παράσταση ανεξάρτητα από τον τόπο χρήσης του. Το σχέδιο, εκτός των άλλων, φέρνει στο μυαλό όλων την περίφημη ατάκα του θρυλικού Τζάνι Ανιέλι: «Ενθουσιάζομαι και συγκινούμαι κάθε φορά που βλέπω στις εφημερίδες μια λέξη που αρχίζει από J».

Τα περισσότερα άρθρα για το νέο σήμα, εκείνες τις ημέρες τουλάχιστον, περιλάμβαναν και ποσταρίσματα στο twitter από θυμωμένους οπαδούς που μισούν το νέο σήμα και φοβούνται την απώλεια μιας παραδοσιακής γραμμής. Λοιπόν, εκτός από την εξοικείωση με αυτό, το κλασικό σήμα δηλαδή, δεν υπήρχε τίποτα το εντυπωσιακό στο παλιό σήμα, σημειώνει μια ανάλυση από επαγγελματίες τους είδους και σε καμία περίπτωση με την ιδιότητα του τιφόζο.


Τόλμησε το διαφορετικό
Οπαδοί και πουριτανοί, συνεχίζει η γραφίστικη ανάλυση, θα διαφωνήσουν αλλά το νέο σήμα είναι άριστο, ανεξάρτητα ή ίσως ειδικά για το πώς σπάει αυτή την συμβατικότητα και την παράδοση και τολμάει να κάνει κάτι διαφορετικό στη συγκεκριμένη κατηγορία. Απλά συγκρίνετε το με τα σήματα των υπολοίπων ιταλικών ομάδων, τα οποία μοιάζουν με αντίκες σε κάποιο μουσείο.

Βήμα-βήμα πώς η ασπίδα του σκουντέτο συνάντησε τις ρίγες της Γιούβε για να βγει μια  τολμηρή προσέγγιση


Η εκτέλεση του νέου «J» είναι σπουδαία, υποδεικνύοντας τόσο τις παραδοσιακές ασπρόμαυρες ρίγες ενώ έχει και το μισό της ασπίδας του scudetto. Το μονόγραμμα λειτουργεί σπουδαία σε μικρή ή μεγάλη διάσταση, σε λευκό ή μαύρο χρώμα, μπορεί να χρησιμοποιηθεί παντού και με την απλότητα του έχει έντονη προσωπικότητα, κυρίως χάρη στο αρχικό «J».

Εχουμει δει διάφορα ποδοσφαιρικά προϊόντα με κλασικά ποδοσφαιρικά σήματα αλλά με το νέο σήμα της Γιουβέντους μπορούμε να δούμε προϊόντα που δεν είχαμε φανταστεί ως τώρα. Πρόκειται για σπουδαία δουλειά, η οποία μπορεί να αναδείξει την ικανότητα του νέου σήματος να φαίνεται σπορ αλλά και γεμάτο στυλ.


Ενα πρωταγωνιστικό lifestyle brand
Η παρουσίαση του νέου πρότζεκτ «Black and White and More» μπορεί να δίνει την εντύπωση ότι προσπαθεί να «αποκλείσει» τον καθημερινό οπαδό αλλά το πιο σημαντικό που πετυχαίνει είναι να δώσει σε όλους να καταλάβουν ότι από εδώ και πέρα η Γιουβέντους δεν είναι απλά ένα ποδοσφαιρικό brand αλλά ένα πρωταγωνιστικό lifestyle brand.

Αυτό το σημείο, σύμφωνοι, μπορεί να μην είναι και ό,τι καλύτερο για τον κλασικό οπαδό αλλά συνολικά η όλη σκέψη και εκτέλεση μου αρέσει γιατί έχουμε μια σπάνια περίπτωση επίτευξης απλότητας, τόλμης και αμεσότητας που σπάνια βλέπουμε στις ευρωπαϊκές ποδοσφαιρικές ομάδες. Ετσι καταλήγει η ανάλυση που δεν περιμένει να βρει σύμφωνους τους οπαδούς.



Στοιχεία που θα βοηθήσουν στην επέκταση των δυνατοτήτων του πώς και πότε παρουσιάζεται η Γιουβέντους, χωρίς να μένει κολλημένη πίσω, όπως μοιάζουν άλλες ομάδες με ιστορία, επίσης, περισσότερη των 100 χρόνων.


2 σχόλια:

  1. ''Η Γιουβέντους στοχεύει στο να εξαπλώσει την ουσία της σε νέες εμπειρίες, οι οποίες μπορούν να προσελκύσουν τον ποδοσφαιρόφιλο και παράλληλα να ενδιαφέρουν και τους λάτρεις της ψυχαγωγίας που είναι μακριά από το ποδόσφαιρο.''Μας ενδιαφέρει??Για ποιο λόγο εσεις κάνετε τη δουλειά που κάνετε καθε μερα και εγώ αυτή τη στιγμή σχολιάζω??Εχει να κανει με κάτι αλλο εκτός απ το ποδόσφαιρο?Γιατί πρεπει να με ενδιαφέρει πως θα γεμίσει η τσεπη του Ανιέλλι και γιατί πρεπει να επικροτήσω τις παραπάνω ΜΑΛΑΚΙΕΣ που μας αραδιάζει ο καθε χαρτογιακάς?Στην τελική θα μπορούσα να δεχτώ σαν οπαδός της Γιουβε όλες αυτές τις αλλαγες μοναχά όταν θα ήμουν στην κορυφή ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΑ και απο μια θεση ισχύος θα έδειχνα το δρόμο και στους υπόλοιπους πως κάνουν μάρκετινγκ.Αλλα όταν έχω πετύχει την ουσία για την οποία ασχολούνται τόσοι ανθρωποι παγκοσμίως με το όνομα ΓΙΟΥΒΕΝΤΟΥΣ.Και αυτό είναι η μπάλα!Και στη μπαλα ήρθαμε απο αλλη μια ηττα σε τελικό(ταπεινωτική αυτη τη φορά)και μετα απο 2 μηνες ήρθε ο Ανιελλι να μας αλλάξει το σήμα.''Απλά συγκρίνετε το με τα σήματα των υπολοίπων ιταλικών ομάδων, τα οποία μοιάζουν με αντίκες σε κάποιο μουσείο.'' Αυτα δεν είναι αντίκες σε κανένα μουσείο..είναι σήματα ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ..Το εμβλημα που μας φορτώσαν ειναι μια μινιμαλιστική αηδία κατά τη γνώμη μου..το ανεχόμαστε πείτε τους αλλά μη μας προκαλούν κιόλας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το θέμα είναι ότι προσπαθούν απεγνωσμένα να μας πείσουν για το πόσο όμορφο και πρωτοποριακό είναι το σήμα. Μιλάμε για γέλια και για κλάματα. Δυστυχώς οι ομάδες είναι Α.Ε. και η Γιουβέντους είναι μαγαζί γωνία.

      Διαγραφή