Δευτέρα, 9 Απριλίου 2018

Τι Γιούβε θέλουμε: Μια ποδοσφαιρική εταιρία που παράγει και άλλα ή μια εταιρεία που παράγει ποδόσφαιρο;

Όταν η Γιουβέντους παρουσίασε το νέο της σήμα, αιφνιδιάστηκα, όπως οι περισσότεροι. Δεν άργησα όμως να το υιοθετήσω. Σήμερα με προβληματίζει περισσότερο από την αρχική αλλαγή. Όχι η αισθητική του αλλά αυτό που «κρύβει».

Αρθρογραφία | Γιουβέντους

Ακολουθώ (και παρακολουθώ) μία ομάδα που έχει χαρακτηριστικά που δύσκολα θα συναντήσεις σε άλλους μεγάλους συλλόγους του πλανήτη. Δύσκολα μπορείς να εξηγήσεις σε αντίπαλους οπαδούς την κουλτούρα και τη φιλοσοφία της Γιουβέντους. Καλά-καλά δεν είμαι σίγουρος αν την καταλαβαίνουν όλοι οι δικοί της οπαδοί.

Οι «επαγγελματικές νίκες», οι μαζεμένες μεταγραφές, οι θετικοί ισολογισμοί, για παράδειγμα, σε κάποιους ακούγονται βαρετά, για εμάς είναι κομμάτι της φιλοσοφίας της Κυρίας μας. Ούτε μπορεί κάποιος να καταλάβει γιατί και πώς άφησαν τον Ζιεντίν Ζιντάν να φύγει επειδή η γυναίκα του θεωρούσε… μουντό το Τορίνο ή τον Πογκμπά και τον Βιντάλ επειδή απλά ψάχτηκαν.

Αντε να εξηγήσεις στους άλλους πως η ομάδα χτίζεται από τη βάση της, τους Ιταλούς δηλαδή και τιμάει τις αρχές που της έμαθε μια σημαντική οικογένεια. Ψιλά πράγματα είναι για τους περισσότερους όλα αυτά. Πάμε όμως στην αρχή του κειμένου γιατί άλλο είναι το αντικείμενό μας…

Από το σήμα ξεκινήσαμε…

Βλέποντας τις παρακάτω φωτογραφίες, σκέφτηκα πως η εταιρεία περίμενε πώς και πώς το πέρασμα στη νέα εποχή. Με σκοπό το μεγάλο άνοιγμα. Τέτοιες εικόνες δε θα μπορούσαμε να δούμε με το παλιό σήμα που ήταν αμιγώς ποδοσφαιρικό και απευθυνόταν σε οπαδούς και μόνο σε αυτούς.


Σήμερα έχει ανοίξει η αγορά. Η ίδια η Γιουβέντους την άνοιξε. Περισσότερα προϊόντα που δε σχετίζονται αποκλειστικά με το ποδόσφαιρο. Από είδη ρουχισμού μέχρι καφέ. Η Γιούβε του παλιού σήματος δε θα μπορούσε να το κάνει. Η σημερινή σχεδιάστηκε για αυτό.



Στο Τορίνο υπάρχει ειδική ομάδα που δουλεύει πάνω σε αυτά. Και πάρα πολύ καλά κάνει. Όπως υπάρχει ειδική ομάδα που τρέχει το μεγαλεπήβολο project του «χωριού» της Γιουβέντους. Μου αρέσει όλο αυτό το σκηνικό. Αλλά με φοβίζει κιόλας. Με φοβίζει γιατί μπορεί εύκολα να περάσει τη λεπτή γραμμή και να κάνει το άσπρο-μαύρο. Ή το άσπρο-μαύρο.



Είχε γραφτεί στο σάιτ και εκείνες τις ημέρες. Καλές είναι οι αλλαγές και η φρεσκάδα αλλά θα πρέπει να συνδυάζονται με σεβασμό στην παράδοση και όχι αλλαγή στόχων. Δε θα ήθελα η Γιουβέντους να εξελιχθεί σε μία εταιρεία που μεταξύ άλλων θα παράγει και ποδόσφαιρο. Θα ήθελα να παραμείνει μια ποδοσφαιρική ομάδα που παράγει και άλλα…


«Εντεκα» (Undici) γράφει η εξωτερική φωτογραφία που δείχνει ένα καφέ στη λογική του νέου σήματος της Γιούβε. Μαζί τους. Αλλά προσοχή μη χάσει το «έντεκα» την αξία του. Εμείς ξέρουμε το «Undici leoni» (Εντεκα λιοντάρια) και το σύνθημα που τα συνοδεύει. Ας το πω πιο... λαϊκά αν και δε ταιριάζει στη φιλοσοφία της Γιούβε. Συμπαθάτε με όμως. Μη γίνουν τα… λιοντάρια… καφέδες και αντί για έντεκα λιοντάρια, σκεφτόμαστε μόνο έντεκα καπουτσίνο.


1 σχόλιο:

  1. Ο κοσμάκης θελει θεαμα! Όχι επαγγελματικές νικες με σκοπο μονο το χρημα, γιατι απλά ο λαουτχίκος δενπαίρνει το χρήμα. Chris il Capo

    ΑπάντησηΔιαγραφή