17 Ιαν 2017

Η ημέρα που η Γιουβέντους έκανε κάτι επαναστατικό και έπαψε να είναι απλά μια ποδοσφαιρική ομάδα

Τον Ιούλιο του 2017, όταν θα ραφτεί στις φανέλες της Γιουβέντους το νέο της σήμα, η ομάδα θα μπει σε μια άλλη εποχή. Σε μία εποχή που θα την αντιγράψουν οι υπόλοιπες ομάδες.

Αρθρογραφία | Γιουβέντους

Σε αυτό το άρθρο δε θα αναλύσουμε αν αρέσει ή όχι το σήμα αλλά γιατί έγινε αυτή η αλλαγή και τι άλλο αλλάζει εκτός από ένα λογότυπο. Στο παρακάτω κείμενο, θα επιχειρήσουμε να δούμε τα βήματα που έπονται της αλλαγής που έγινε.

Χρειάζεται να διαβάσει κάποιος μια-δυο φορές το κείμενο Η αναλυτική εξήγηση της Γιουβέντους για το νέο σήμα (μπορείτε να το δείτε εδώ), για να καταλάβει, χωρίς να έχει την παραμικρή απορία, γιατί οι μπιανκονέρι προχώρησαν σε αυτή την αλλαγή.

Δύο είναι οι φράσεις-κλειδιά της ανακοίνωσης της Γιουβέντους. «Το ποδόσφαιρο είναι μια παγκόσμια γλώσσα με αθλητικούς, κοινωνικούς και οικονομικούς μετασχηματισμούς» και «Το επικοινωνιακό θέμα της νέας οπτικής ταυτότητας, το οποίο μπορεί να υπάρξει σε οποιοδήποτε περιβάλλον».


Οι δουλειές είναι δουλειές. Και οι δουλειές είναι πάνω απ’ όλα. Και είναι πολύ αργά να τσινήσει κάποιος για την εμπορευματοποίηση του ποδοσφαίρου. Αγαπητοί φίλαθλοι του ποδοσφαίρου και τιφόζι της Γιούβε, αυτό γίνεται εδώ και δεκαετίες. Απλά εξελίσσεται…

Μπορείς με το παρακάτω λογότυπο να πας οπουδήποτε ή να πουλήσεις οτιδήποτε;




Φυσικά και όχι. Η απάντηση είναι κατηγορηματική και δε χωράει καμία κουβέντα. Ένα αμιγώς ποδοσφαιρικό σήμα, σαν κι αυτό που είχε η Γιουβέτους, δε βγαίνει εύκολα από τις τέσσερις γραμμές του γηπέδου. Αυτό είναι αρχή του marketing, όχι προσωπική άποψη.

Μπορείς με αυτό το λογότυπο να φορέσεις, για παράδειγμα, γυαλιά και να είσαι σε μια σοβαρή συνάντηση;




Φυσικά και ναι. Με το προηγούμενο λογότυπο θα το σκεφτόσουν πολύ σοβαρά.

Μπορείς με αυτό το λογότυπο να φτιάξεις μια καφετέρια ή ένα μπαρ που θα προσελκύσει και διαφορετικό κόσμο; Και γυναίκες, ας πούμε. Και όχι τόσο σχετικούς με το ποδόσφαιρο;




Εννοείται πως μπορείς. Με το προηγούμενο λογότυπο θα ήταν απλά ένα καφενείο φιλάθλων. Τώρα θα είναι ένα ελιτίστικο καφέ.


Η Γιουβέντους δεν έψαξε την ανανέωση του σήματός της. Εψαξε να χτίσει μια νέα μπράντα. Δημιουργεί το όνομά της από την αρχή. Πατάει στα γερά θεμέλια της ένδοξης ποδοσφαιρικής ιστορίας, υπολογίζει τις στρατιές εκατομμυρίων φίλων που έχει στο πλευρό της και μπαίνει σε κάτι νέο. Ένα νέο πολυεθνικό όμιλο.

Το βαρύ πυροβολικό της είναι η ποδοσφαιρική ομάδα αλλά πλέον η Γιουβέντους δε θα είναι μόνο μια ποδοσφαιρική ομάδα. Θα είναι ένας οικονομικός όμιλος που θα παράγει και θα πουλάει από ποδόσφαιρο μέχρι… οπτικά. Από κινηματογραφικές αίθουσες (μη ξεχνάμε πως φτιάχνει το δικό της «χωριό») μέχρι αλυσίδα καφέ.

Για να πετύχει αυτό το πρότζεκτ, έπρεπε να χτιστεί από την αρχή η εταιρία. Και μία εταιρία είναι αναγνωρίσιμη από το λογότυπό της. Η Γιουβέντους τόλμησε πρώτη να κάνει μια τέτοια αλλαγή. Χωρίς, όπως είπαμε, να εξετάζουμε αν είναι ωραίο ή όχι το νέο σήμα, αυτό που έκανε ο Αντρέα Ανιέλι είναι ό,τι πιο επαναστατικό έχει γίνει τα τελευταία χρόνια από μια ποδοσφαιρική ομάδα.

Η Γιουβέντους είναι σήμερα η μόνη μεγάλη ποδοσφαιρική ομάδα που δεν έχει… ποδοσφαιρικό σήμα, τουλάχιστον όπως έχουμε μάθει εδώ και χρόνια να είναι τα ποδοσφαιρικά σήματα. Τη Δευτέρα 16 Ιανουαρίου του 2017 η Γιουβέντους έπαψε να είναι απλά μια ποδοσφαιρική ομάδα.

Και αυτό που την έκανε, θα το αντιγράψουν…

5 σχόλια:

  1. Ευχαριστουμε για το ωραιο αρθρο. Δυστυχως ολοι οι φιλαθλοι ξερουν ευκολα να κατακρινουν, δυσκολα να επιβραβευουν. Αν και απο χθες βραδυ που το ειδα δεν ηξερα ακριβως ουτε η δικη μου γνωμη ποια ειναι, η αληθεια ειναι οτι οσο το βλεπω, τοσο περισσοτερο μου αρεσει. και αν θελετε και τη δικη μου απαντηση, ναι, με το καινουργιο εμβλημα, ανετα θα αγοραζα γυαλια ή μπλουζα, και συμφωνω οτι θα μας αντιγραψουν. Επισης οσοι γκρινιαζουν, συντομα θα αλλαξουν γνωμη. Γιωργος Κ. Forza Juve!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμείς ευχαριστούμε για το δικό σου σχόλιο. Και να θέλεις την άποψη του αρθρογράφου του συγκεκριμένου άρθρου, αν και δεν ήθελε να το γράψει σε κανένα σημείο του κειμένου, το έζησε όπως και εσύ. Από χθες το βράδυ δεν ήξερε τη δική του γνώμη. Η αλήθεια είναι πως όσο το βλέπει, η ιδέα του αρέσει όλο και περισσότερο.

      Forza Juve!

      Διαγραφή
  2. Τώρα εντάξει,συγνώμη για το "κράξιμο" χθες αλλά δεν είναι και τόσο εύκολο να καταλάβει κάποιος τι όντως κρύβεται πίσω από αυτή την αλλαγή.Επίσης ευχαριστώ που μας εξηγήσατε τι συνέβη με άλλο ένα εξαίρετο άρθρο.Forza Juve!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εξυπνη κινηση απο την πλευρα της Γιουβεντους το να απλωθει εκτος του χορταριου. Με σκοπο να μην ειναι μονο ποδοσφαιρικη ομαδα αλλα να κανει μια τεραστια αλησιδα με κεντρο την Γιουβεντους με σκοπο την διαφημιση της και προβολη μιας εταιρειας για να τραβηξει και αλλους που ειναι εκτος του ποδοσφαιρου και συνεπως τον γυναικειο πληθυσμο και οχι μονο και του styling δηλαδη θα μπει στην καθημερινη ζωη.Ετσι η Γιουβεντους αλλαζει προσωπο δεν θα ειναι οπως παλια θα ειναι πιο αμεση στου φιλαθλους της καθε μερα και με αλλα πραγματα οχι μονο μπαλα ποιος ξερει ισως να πινουμε κανα εσπρεσακι με αρωμα της Γιουβε καλο ε;;;
    Παντος μπραβο στην Γιουβε για την κινηση αυτην πιστευω πως και αλλοι συλλογοι θα την αντιγραψουν!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το γράμμα `J`, σας το έχω ξαναγράψει εδώ, έχει πολύ βαθύ συμβολισμό, που δε μπορώ να αναλύσω έχει απόλυτη σχέση και με το ``Black and White``. Tο νέο σήμα της Γιούβε μόνο τυχαίο δεν είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή